Storia, Antropologia, Religioni

Obiettivi scientifici e formativi/Scientific and Educational objectives Collegio dei docenti/Faculty & Teaching Staff Dottorandi /PhD students Pubblicazioni Dottorandi/Phd students publications

Pubblicazioni docenti/ Teaching Staff publications

Curricula

Tematiche/Areas and Topics

Regolamento Dottorato/PhD Rules and Regulation

Accordi internazionali e mobilità/International Agreements and Mobility

Cotutela tesi/Joint supervision of a thesis

Attività Didattica/Teaching Activity

Notizie/News dottorato

Curricula dei docenti/teachers curricula

Il Dottorato in Storia, Antropologia, Religioni, di nuova istituzione, nasce come proposta del Dipartimento di Storia Culture Religioni, e come aggregazione dei Dottorati attivi presso il Dipartimento, e precisamente: Etnologia e Etnoantropologia (con curriculum di Scienze Storico-Religiose e pratiche simboliche) e Società, Politica e Culture dal tardo Medioevo all'età contemporanea. Esso include anche la maggioranza dei componenti dei Collegi di dottorati tuttora esistenti, ma non attivi, come Mito rito e pratiche simboliche, nonché Scienze storico-religiose. Inoltre, esso include anche ulteriori docenti del Dipartimento di Storia Culture Religioni che precedentemente non facevano parte di alcun dottorato.

Le tematiche che il nuovo Dottorato affronterà sono la Storia (medievale, moderna e contemporanea); le discipline Demoetnoatopologiche e quelle Storico-Religiose, unitamente a prospettive di ricerca interdisciplinari che includono ambiti scientifici appartenenti a settori di confine rispetto a quelli costitutivi di base del Dottorato.

Si comunica che è stato istituito il 31° ciclo per il Dottorato di Ricerca in Storia, Antropologia, Religioni.

The PhD in History, Anthropology, Religions, recently established, starts as a proposal of the Department of History, Cultures, Religions, and as the aggregation of the previous doctoral programs activated in the Department: Ethnology and Ethno-Anthropology (curriculum of  Historical-Religious Science and Symbolic Practices) and Society, Politics and Culture from the late Middle Ages to Contemporary Era.

The PhD also includes the majority of the members of the Teaching Staff for the Doctoral courses still existing but not ongoing, as Myth, Ritual and Symbolic Practices as well as Historical-Religious Science. In addition, it also includes those Professors of the Department of History, Cultures, Religions which previously were not part of any doctoral program.

The areas of the new PhD Program are History (Medieval, Modern and Contemporary Ages), the Demo-Ethno-Anthropological matters and the Historical-Religious issues, linked to a perspective for interdisciplinary researches including scientific areas belonging to subjects and issues close to those at the basis of the PhD.

We announce that the 31th cycle of the PhD in History, Anthropology, Religions has been established.